piątek, 6 kwietnia 2012

Ciasto kokosowo-orzechowe II

Składniki


Ciasto kruche:
- 2 niepełne szklanki mąki pszennej
- 150 g masła
- 5 żółtek
- 9 łyżek cukru
- 4 łyżki kwaśnej śmietany
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Ciasto kokosowe:
- 150 g wiórków kokosowych
- 5 białek
- 9 łyżek cukru
- 1 łyzka mąki pszennej
- 1 łyzka mąki ziemniaczanej
Ciasto orzechowe:
- 120 g zmielonych orzechów włoskich
- 4 jajka
- 9 łyżek cukru
- 1 łyzka bułki tartej
- 1 łyżka mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Polewa karmelowa: (wg oryginału)
- 1 szklanka mleka
- szklanka cukru
- 125 g margaryny
- sok z cytryny
ja poszłam na łatwiznę i kupiłam gotową msę karmelową
Ponadto:
- powidła w moim przypadku sliwkowe
- rodzynki



Przygotowanie

Sposób przyrządzenia:
Ciasto kruche:
1. Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić na dwie części.
Cistao kokosowe:
1. Białka ubic z cukrem. Stopniowo dodawać pozostałe składniki lekko mieszając.
Ciasto kokosowe:
Ciałka ubić z cukrem. Dodać żołtka i pozostałe składniki, lekko mieszając.
Polewa karmelowa:
1. Mleko z cukrem gotować ok. 50 min.aż zgęstnieje, cały czas mieszając.
2. Dodaćmargaryne i sok z cytryny, zmiksować.
Tak jak wcześniej wspomniałam nie robiłam masy w taki spoób, po prostu użyłam gotowej masy karmelowej.
Ciasto ksokosoweo-orzechowe:
1. Jeną część ciasta kruchego ułożyć na dnie blaszki. posmarować powidłami, posypać rodzynkami.
2. Na ciasto w blaszcze wylać ciasto kokosowe, a następnie ciasto orzechowe.
3. rozwałkować drugą część kruchego ciasta, rozłożyć na cieście orzechowym. (najlepiej używajac wałka).
4. Piec ok 50 min. w temp. 180 st. C
5. Po wystudzeniu gorącą polewę wylać na ciasto.


Przepis pochodzi z książeczki Ciasta Domowe nr 178

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz