niedziela, 4 marca 2012

Tyle ile - placek z owocami

Składniki

 * 6 jajek, które należy zważyc w całości.

 * tyle mąki pszennej, ile ważą jajka,

 * tyle samo cukru,

 * i tyle samo masła lub margaryny lub pół na pół każdego z tłuszczów,

 * 1 cytryna,
 * szczypta soli 

 * 50 dag owoców ( ja pierwszy raz użyłam samych czereśni, a teraz miksu czereśni, malin i jagód )
 



Przygotowanie

Jajka rozbic i oddzielic żółtka od białek.
Cytrynę umyc, sparzyc i osuszyc.
Masło, żółtka i cukier zmiksowac, dodac skórkę otartą z cytryny oraz sok wyciśnięty z całego owocu.
Teraz powoli wsypywac mąkę - ciasto ma byc gęste- i mieszac, aby powstało gładkie ciasto.
Białka ubic, dosypac sól i po trochu dodawac do ciasta, mieszając mikserem.
Na końcu wsypac odpowiednie owoce, wcześniej umyte i wypestkowne, wymieszac ciasto, ale już tylko łyżką.
Przygotowac blaszkę do pieczenia ( moja ma rozmiar 37 x 27 cm, a jajka użyte do tego placka miały wagę 407 g , wysokośc mojego ciasto to 3 cm ), wyłożyc papierem i wylac ciasto. Łyżką wyrównac powierzchnię i wstawic do nagrzanego piekarnika. Piec około 1 godziny w temperaturze 150 stopni przy włączonym termoobiegu. 
Ciasto z wierzchu ma lekko zbrązowiec. 
Można posypac wierzch cukrem pudrem.

Przepis pochodzi z zeszytu mojej mamy, ale podobny przepis widziałam też w miesięczniku Kuchnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz