piątek, 4 maja 2012

Warstwowa sałatka z super sosem

Składniki

Sałatka

1 główka sałaty lodowej
Puszka kukurydzy
Puszka tuńczyka w sosie własnym (ewentualnie 2 puszki)
Ser zółty starty
2 średnie ogórki kiszone
duży pomidor
duża czerwona cebula


sos:

2 łyżki Miodu
3 łyzki ocetu balsamicznego
3 łyzki musztardy
1 łyżka ketchupu
5-6 łyzek majonezu
woda, sól



Przygotowanie

Kroimy wszystkie warzywa i układamy warstwowo:

Ja robie to tak,ale warstwy można układać jak Wam sie podoba:

1/2 sałaty lodowej
Tuńczyk
kukurydza
Ser żółty
1/2 sałaty lodowej
(tu można wcisnąć 2 tuńczyka pewnie bezie lepsza-ja jestem w ciąży wiec dużo nie mogę dlatego robie z 1 puszki)
ogórek
pomidor
czerwona cebula
ser żółty

Można też dodać inne warzywa-ostatnio dałąm rzodkiewke i szczypior-też była super

Sos:

Miód zalać gorącą wodą ok 1/2- 1/3 szklanki dodać ocet i zostawi na jakieś 10min az wystygnie.
Dodać musztardę ketchup majonez i szczypte soli i wymieszać(ja mieszam końcówką do miksera) na jednolitą masę.

Sałatka była moją ciążową zachcianką,ale strasznie zasmakowała
wszystkim gościom-znikła w mig.

Myslę, że sekret tkwi w tym specyficznym sosie, więc
następnym razem spróbuję zastąpic tuńczyka kurczakiem i
dodać ananasa-napiszę jak wyszła.

Sałatkę najlepiej polać sosem dopiero na talerzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz