środa, 29 lutego 2012

Jabłecznik z orzechami

Składniki

Ciasto kruche:
2 niepełne szklanki mąki pszennej,1/2 szklanki cukru pudru,200 g margaryny,3 żółtka,1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.Masa jabłkowa:
1 1/2 kg jabłek,2 szklanki cukru,2 cytryny.Masa orzechowa:
1 szklanka mleka,300 g masła,250 g zmielonych orzechów,1 szklanka cukru pudru.





Przygotowanie

Sposób przyrządzania:
Ciasto kruche:
Z podanych składników wyrobić ciasto. Podzielić je na dwie części.
Upiec dwa placki.

Masa jabłkowa:
Jabłka obrać, pokroić w drobną kostkę, skropić sokiem z cytryn. Dusić chwilkę pod przykryciem. Wsypać cukier i smażyć (już bez przykrycia).

Masa orzechowa:
Zmielone orzechy zalać wrzącym mlekiem. Masło utrzeć z cukrem na pulchną masę. Ucierając, dodawać po łyżce orzechów.

Jabłecznik z orzechami:
Ostudzone płaty ciasta połączyć galaretką jabłkową. Na wierzch wyłożyć masę orzechową. Dowolnie udekorować.

Przepis pochodzi z miesięcznika "Ciasta domowe". Spotkałam się z nim już wcześniej pod nazwą "Jabłecznik królewski".
Piekłam go już kilkakrotnie, jednak ostatnio troszkę go zmieniłam. Nie lubię ciast z dużą ilością tłuszczu, dlatego kupiłam gotową masę tortową o smaku śmietankowym i do niej dodałam zmielone i sparzone orzechy (wcześniej oczywiście wystudzone). Aby masa ładnie się "trzymała", dodałam łyżkę żelatyny (rozpuszczonej w mleku).
Do masy jabłkowej pod koniec smażenia wsypałam cytrynową galaretkę i dobrze wymieszalam, dzięki czemu galaretka jabłkowa była bardziej zwarta.
Jeszcze jedna rada. Jeśli jabłka nie są zbyt kwaśne, proponuję zmniejszyć ilość cukru (chyba, że lubicie bardzo słodkie ciasta).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz