środa, 25 stycznia 2012

Pieczeń rzymska w cieście francuskim

Składniki

60 - 70 dag mięsa mielonego (tu dałam wołowe ale chyba najlepsze to cielęce)
2 jajka do mięsa
2 jajka ugotowane na twardo
czerstwa bułka (namoczyć)
opakowanie mrożonego ciasta francuskiego
sól
pieprz
papryka słodka
zioła wg upodobań (najlepiej świeże ja dałam tu dużo tymianku i natki)
1 duża cebula
ew. czosnek



Przygotowanie

1. Piekarnik należy rozgrzać do 180 - 200C.
2. Podsmażyć cebulę (ew. z czosnkiem).
3 Do mięsa mielonego, dodać: 2 surowe jajka, zioła, przyprawy, odciśniętą bułkę, podsmażoną cebulę. Farsz dokładnie wymieszać, doprawić wg uznania.
4. Ciasto francuskie ułożyć na blaszce. połowę farszu rozsmarować na środku ciasta. Jajka ugotowane na twardo, przekroić na pół i ułożyć na mięsie. Następnie przykryć pozostałą częścią farszu.
5. Ciasto znajdujące się po obu stronach w odstępach ok 3 cm ponacinać, nakładając na mięso na przemian (pasek z lewej, pasek z prawej).  Z pozostałego ciasta zrobiłam warkocz i położyłam na środku
6. Przed włożeniem do piekarnika górną część ciasta posmarować roztrzepanym jajkiem.
7. Piec ok 50 min, aż ciasto nabierze złotego koloru (sprawdzać też wykałaczką, czy mięso w środku się upiekło). Podawać na ciepło (lub też na zimno). Na ciepło smakuje lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz